Back to Cass!

16 juli 2015 - Rye, Australië

That's right! Ik heb de plannen gewijzigd en ik ben nu weer thuis bij Cassie en de rest van de Janssen-familiy in Rye. Wat een goed idee om dat te doen :) Nadat ik afscheid had genomen van Marzee had ik geen idee wat ik ging doen. Het zou nog anderhalve week duren voordat Cassie naar Sydney zou komen en ik had niet echt zin om al die tijd in de stad te blijven. Mijn eerste idee was om een bus of vliegtuig iets terug omhoog de Oostkust op te nemen. We waren namenlijk vanuit Noosa langs de hele surfcoast gereden en ik heb Byron Bay, Gold Coast en Surfers Paradise gemist. Dit stond zeker op mijn lijstje en ik wilde het ontzettend graag zien. Dus ik ging opzoek naar een vlucht of busrit die kant op. Het bleek dat het bijna onmogelijk was om een trip te boeken voor een redelijke prijs...en ik vond het zonde om veel geld uit te geven om er maar een paar dagen te kunnen blijven. Dus ik zat vast in Sydney. Wat te doen? Ik wilde sowieso nog het weekend blijven omdat ik wist dat er een paar vrienden van de Fraser Island-groep aan zouden komen in Sydney en we wilden elkaar graag nog een keertje zien. Maar daarna zou ik nog een hele week te overbruggen hebben. Ik besloot maar te gaan douchen en toen kwam het geweldige idee bij me op om gewoon een vlucht naar Melbourne te boeken! Hoezo had ik hier niet eerder aangedacht?! Op deze manier zou ik wat te doen hebben totdat ik Australie zou verlaten en had ik meer tijd met mijn soulmate-sister Cassie! Dus ik belde haar meteen op en zij vond het vanzelfsprekend ook een erg goed idee! Dus daarna ging ik meteen op zoek naar goedkope vluchten! Het meest praktische zou zijn dat ik mijn vlucht uit Australie zou omboeken van Sydney naar Melbourne, zodat ik kon blijven tot de dag dat ik vetrek. Ik bel Cheaptickets (na te hebben gewacht totdat het laat genoeg in Nederland was dat ze open waren) en vraag of het mogelijk is. Ik verwachtte dat er wel wat omboekingskosten zouden zijn, maar ze zouden vast te overbruggen zijn. Toen vertelde de jongeman aan de telefoon dat het ongeveer 1100 euro zou zijn. Net zoveel als wat ik heb betaald voor al mijn vluchten bij elkaar. Dus nee, bedankt. Ik boekte een retourvlucht van Sydney naar Melbourne en het was allemaal geregeld! Cassie weer gebeld en we waren helemaal happy dat we elkaar snel weer zouden zien! Zoals ik al zei zouden er nog een paar vrienden naar Sydney komen. De vrijdag ben ik naar Bondi Beach gegaan met de trein om daar Franzi weer te zien. We hebben elkaar ontmoet op de Whitsundays, toen was ze er ook op Fraser en uiteindelijk ook in Noosa. Helemaal leuk om elkaar weer te zien. Ik genoot ervan om Bondi weer te zien na 10 jaar. En het was helemaal geweldig om het Life Guard station te zien waar mijn helden van het tv-programma Bondi Rescue werken (ik ben een groot fan van de show). Helaas is het winter dus gebeurde er niet veel, desondanks natuurlijk toch een aantal enthousiaste foto's gemaakt. Daarna zijn we samen de stad in gegaan en heb ik weer opnieuw genoten van TheHarbour Bridge en The Sydney Opera House. Het verveelt nooit om dat te zien! De volgende avond, mijn laatste avond in Sydney, waren er nog een paar Fraser-vrienden in de stad; "the three English boys". Dus met z'n vijven zijn we wat gaan drinken en hebben we lekker bijgepraat. Aan het eind van de avond hebben afscheid genomen en beloofd elkaar ergens in Europa weer te zien. Mijn vlucht vertrok de volgende ochten om 7 uur wat betekende dat ik om 5 uur de trein naar het vliegveld moest nemen. Dus snel naar bed en een paar uurtjes slaap pakken. Om 8.30u kwam ik aan in Melbourne en daar waren Cassie en Chris om me op te pikken! Zo leuk om ze weer te zien en het voelde als thuiskomen. Bij Cassie thuis iedereen weer gezien en hebben we fijn bijgepraat over mijn avonturen. 's Middags begonnen met proosten op mijn terugkomst en zijn we naar de pub gegaan. Daarna heerlijk uiteten in een Mexicaans restaurant. Ondanks dat het koud is (zo'n 15 graden overdag) zaten we buiten met het haardvuur aan en was het supergezellig. We bleven maar proosten en proosten en ik bleef maar zeggen dat het mijn beste besluit ooit was om terug te komen. Kim kwam na haar werk ook langs en omdat Nick en Chris moesten werken de volgende dag, hebben we ze naar huis gebracht en zijn Cass, Kim en ik naar Kim d'r huis gegaan. Ze heeft een jacuzzi in de tuin dus hebben we daar, met nog wat meer drankjes, de hele avond gechilled. Heerlijk! Cass had de volgende dag vrij dus zijn we samen op pad gegaan. De volgende dagen was iedereen aan het werk dus heb ik mezelf vermaakt in het huis; uitgerust, foto's uitgezocht en Nederlandse appelflappen gebakken. Morgen vertrekken Cassie en ik voor de laatste dagen samen. We gaan op een klein roadtripje naar Bright (?), Healesville (??) en Strathboogie (??????). Geen idee dus waar we heen gaan, maar het moet helemaal geweldig worden. Vanavond dus mijn laatste avond in Rye en zeg ik gedag tegen de familie. Aanstaande dinsdagavond vlieg ik terug naar Sydney en de volgende morgen vertrek ik naar Bangkok. Gek om te denken dat er nog maar zo weinig tijd rest in Australie. Maar ik maak er zeker het aller aller allerbeste van en heb super veel zin in aankomend weekend. Cass en ik, met z'n twee weer op reis!

Ik hoop nog een laatste Australische verslag te plaatsen vlak voordat ik vertrek. En daarna is het tijd voor Thailand!

Cheers!

Liefs,

Sophia

1. Elly:
    16 juli 2015
    Wat gezellig om weer bij Cassie te zijn. Je ouders straks in Bangkok ontmoeten, wat een geweldige afsluiter van een super reis! Geniet er nog even van now the end is near....
  2. Annemarie Heijnen:
    22 juli 2015
    Wat leuk om je reisverhalen te lezen. Fijn dat het je zo goed gaat. Veel plezier in Thailand en lieve groet van GertJan en Annemarie