Tomorrow, tomorrow!!

3 augustus 2015 - Bangkok, Thailand

Het is 3 augustus. Morgen vlieg ik naar huis! We zijn nu in Bangkok, waar ik de allerlaatste dag van mijn reis doorbreng. Ik ben me al een tijdje aan het voorbereiden op de terugkomst in Nederland. Gelukkig had ik daar genoeg de tijd voor op het eiland Koh Chang. De laatste dagen zijn heerlijke relaxdagen geweest. Het was er af en toe een beetje regenachtig (tja, het is het regenseizoen), maar we konden een paar dagen goed luieren op het tropische strand. Een biertje of een vers ananassapje erbij, het leven is goed. Voor mij de perfecte plek en tijd om mijn hele reis een beetje na te gaan en langzaam te beseffen wat ik de laatste 5 maanden heb gezien, gedaan en meegemaakt.
De natuur was prachtig en we hebben scooters gehuurd om het eiland een beetje te ontdekken. Berg op en berg af, haren in de wind, met volle vaart de weg over en opnieuw kon ik mijn gedachte de vrije loop laten. Geweldig. We hebben een waterval bezocht en daar een heerlijk verfrissende duik genomen, wat we zeker nodig hadden na de wandeling door het bos er naar toe. Onderweg zijn we hier en daar gestopt voor een hapje of een drankje en uiteindelijk zijn we bijna het hele eiland over gegaan. Behalve dat ik op die scooter binnen no time verbrand was, vond ik het heerlijk om zo overal heen te cruisen. De dagen dat wij op Koh Chang waren, bleek het voor de Thaise mensen een public holiday te zijn vanwege een feest ter ere van Boeddha. Ze hadden dus een lang weekend en het eiland stroomde vol met mensen die voor een paar dagen de drukte van Bangkok inruilden voor de rust van Koh Chang. Er waren festiviteiten in de tempels en een uitgebreide barbecue bij ons op het strand, inclusief een vuurshow. De toestroom van Thaise mensen was ook de reden dat het voor ons op zondag ongeveer twee keer zo lang duurde om het eiland af te komen. Iedereen moest maandag natuurlijk gewoon weer werken dus alle ferry's zaten propvol. No worries, de zon scheen en wij hadden geen haast. We kwamen gisteren tegen zessen aan in Bangkok en hebben we eventjes uitgerust van de lange reis. Ons hotel zit achter de Khoa San Road dus het is een heerlijk, gezellig gedruis om ons heen. We zijn wat door de straatjes gaan struiken en hebben weer lekker Thais gegeten. Vandaag is dus de laatste dag. Ik heb nog niet veel van Bangkok gezien dus gaan we rustig aan een aantal highlights bezoeken. Vanavond slapen we in een hotel dichtbij het vliegveld zodat we niet 's ochtends vroeg door het ochtendverkeer onze weg naar het vliegtuig hoeven te vinden. En dan is het echt zover, tijd om naar huis te gaan!
Ik heb alleen maar kunnen dromen dat ik een reis als deze zou meemaken. Het is werkelijkheid geworden en ik kan me niet gelukkiger prijzen. Wat een reis, wat een mensen, wat een ervaring.

Nu weer op weg naar een leven in Nederland. Voor een tijdje dan, want ik sluit niet uit dat ik weer ergens anders naar toe vertrek ;). Op naar m'n eigen kamer in Amsterdam, op naar de rest van mijn studie. Ik heb er zin in!

Tot snel allemaal en heel veel liefs,

Sophia

1. Tante Hannie:
    3 augustus 2015
    Goede reis naar...Home sweet Home Nederland.....
    Hier mooi zomerweer en je konijnen zitten al op de uitkijk.
    Tot gauw ;-))
  2. Elly:
    3 augustus 2015
    Wat een heerlijk verhaal weer. Geniet van jullie laatste dag, goede reis terug en fantastisch om jullie weer te zien. Tot gauw!
  3. Elly:
    3 augustus 2015
    Wat een heerlijk verhaal weer. Geniet van jullie laatste dag, goede reis terug en fantastisch om jullie weer te zien. Tot gauw.
  4. Annemarie Heijnen:
    3 augustus 2015
    Veel plezier de laatste dag en goeie reis naar huis,
    Groetjes Annemarie
  5. Inge de jong:
    3 augustus 2015
    Wat een ervaring mooi om te lezen Sophia respect!
  6. Davo:
    4 augustus 2015
    Awesome zusje. Ben benieuwd naar de verhalen. Het zijn er vast te veel om op te noemen. Tot morgen!