See ya later Australia!

22 juli 2015 - Sydney, Australië

Het is zover. Mijn laatste verhaal vanuit Down Under. Morgen pak ik het vliegtuig naar Bangkok voor de afsluiter van mijn 5-maanden-lange reisavontuur. Ik heb no twee weken voor me waarin ik ongetwijfeld nog geweldige dingen ga zien en beleven, maar Australie verlaten voelt toch wel echt als een eind. Ik heb ook zo'n lange tijd in dit land vertoefd dat dat misschien niet eens zo gek is. Ik ben momenteel op het vliegveld van Melbourne en wacht op mijn vlucht terug naar Sydney. Nog een nachtje daar om al mijn spullen zo economisch mogelijk in te pakken - ik heb inmiddels een extra tas moeten kopen om alles in kwijt te kunnen - en dan vertrek iki morgenochtend vroeg. De laatste anderhalve week was helemaal top. Het was ontzettend gezellig met de Janssens en het voelde goed daar thuis te kunnen komen. Zeker een extended family an Sharon en John hebben plannen om binnekort weer naar Nederland te komen. We gaan elkaar dus weer zien.

----- vervolg -----

Ik moest boarden en toen ging de batterij van mijn mobiel leeg dus schrijf ik nu op een andere plek. Ik ben inmiddels op Sydney Airport en ik kan over 10 minuten het vliegtuig in. Heb een laatste blik geworpen op de Opera House toen ik in de trein over de Harbour Bridge reed. Het is tijd om afscheid te nemen van dit land.

Ik voel me gelukkig en gezegend. Gisteren hebben Cassie en ik afscheid genomen, wat een paar tranen deed opkomen. Het zal weer een tijdje duren voor we elkaar weer zien. We hebben werkelijk waar een geweldig weekend gehad, wij met z'n tweeen op pad. Ik heb denk ik nog nooit zo hard gelachen en ik denk Cassie ook niet. Dus ondanks dat het moeilijk is elkaar gedag te zeggen, kan ik niet anders denken dat ik mezelf gelukkig mag prijzen met deze speciale band die wij hebben. Ik ben blij haar in mijn leven te hebben. We zijn sinds dat we 14/15 zijn vrienden en we zien elkaar ongeveer elke 3/4 jaar, hoe goed is de vriendschap dat we dat aankunnen.

Nu is het tijd om me klaar te maken voor het laatste deel van mijn reis. Twee weken Thailand. Naar de hitte en naar een totaal ander land. Ik heb er zin in! En daarna ben ik alweer thuis! Het is snel gegaan hoor!

Ik kan niet beginnen met opsommen hoe deze Australische reis is geweest. Behalve dat het een levenservaring is waar ik zo blij mee ben die te hebben mogen meemaken. Met ietwat weemoed verlaat ik dit land, maar het helpt dat Australie een land is waar ik altijd naar terug wil komen.

So, see ya Australia!

En tot snel, Nederland!

Much love,

Sophia

1. Tante Hannie:
    22 juli 2015
    Heerlijk, heerlijk , heerlijk dat je zo'n fijne reis hebt gehad .
    En we zijn ook blij dat we je binnenkort weer kunnen omhelzen ;-). Nog een voorspoedige reis verder en dat wordt straks kletsen , kletsen en nog eens kletsen straks als je bij je ouders komt. Enjoy..liefs Tante Hannie & Ome Hans
  2. Elly:
    22 juli 2015
    Een blij, gelukkig maar ook weemoedig verhaal. Het is duidelijk dat Australie een soort tweede vaderland voor je geworden is. Fijn dat je nog twee weken met je ouders samen kunt doorbrengen voor de wereld weer over je heen valt. Tot gauw!