Daar ga ik bijna!

23 februari 2015 - Wormer, Nederland

Nog 5 dagen. Nooit eerder was ik zolang alleen van huis. Ik ga naar Australië. Sophia gaat naar Australië!
Ben ik zenuwachtig? Ik weet het niet zo goed. Mijn gedachten verspringen continu van "Holy shit, wat ga ik doen?!" naar "Hell yeah, kijk eens wat ik ga doen!" Ik kan niet wachten om te gaan en toch heb ik niet echt het gevoel dát ik ga. Misschien komt dat nog en heb ik over een paar dagen een enorme mental breakdown, schreeuwend dat ik niet meer wil. Maar dat verwacht ik niet. Ik heb hier zo lang op gewacht, zo lang naar toe geleefd, zoveel voor gedaan... Het gaat nu echt gebeuren!
Ik denk aan alle lieve mensen die me gedag zijn komen zeggen op mijn diploma-verjaardags-afscheidsfeestje. Ik ga ze missen, maar op een goede manier. Ik doe dit alleen en heb nooit echt last gehad van heimwee, maar soms wil je graag een bijzonder moment delen met mensen die je lief zijn. Thank god voor de moderne social media! Ik kan iedereen tot ergernis vervelen met een bombardement aan foto's op dit reisverslag, facebook, instagram en ga zo maar door. Daar heb ik nu al zin in (hehehe): "Kijk eens hoe leuk is het heb!!!"
Maar nee, ik ga om te genieten en hoe graag ik dat ook wil delen, ik doe dat in m'n eentje. Het is een uitdaging waar ik ontzettend veel zin in heb.
Even alles loslaten, de volledige vrijheid in, geen plan, behalve de wil om het land te zien en nieuwe mensen te ontmoeten.
Nog nooit ben ik zo slecht voorbereid geweest voor iets, dat wil zeggen: ik weet wel wat ik wil doen en waar ik naar toe wil (ongeveer), maar hoe en wat en wanneer is nog een raadsel. Dat gevoel is al heerlijk bevrijdend voor iemand die alles altijd geordend op een rijtje wil hebben. Als ik er ben, kan ik lekker op m'n gemakje, onder het genot van een drankje in de zon, kijken wat mijn volgende stap gaat zijn.

Op dit moment is het zaak mijn backpack in te gaan pakken, alle laatste spullen te halen, kleren te wassen, konijnen schoon te maken (ik ga mijn harige vriendjes echt zo missen!) en me helemaal voorbereiden op de reis. Dus lijkt het me handig dat ik me eens ga aankleden, want ik heb nog maar 5 dagen. 5 dagen voordat het avontuur begint!
Ik heb er zin in!!

1. Elly:
    23 februari 2015
    Nou, ik plaats alvast eerste reactie. Ik ben soort van plaatsvervangend zenuwachtig voor jou maar het is je na al dat harde werken ongelooflijk gegund, dus go-for-it girl!
  2. Anna:
    24 februari 2015
    Meh. Ik ga je ook missen...... Maar ik kijk er erg naar uit om al je verhalen te lezen en op zeldzame momenten te skypen !

Ik zal vanaf china naar je zwaaien overigens. Wel terugzwaaien he.

Xxxxxxxx