Het lijkt al een eeuwigheid.

16 maart 2015 - Mornington Peninsula, Australië

G'day everyone!

Mijn eerste verslag vanuit Down Under, heeft even geduurd want ik was veel te druk met -hier zijn- dat ik er nu pas aan toe kom iets te schrijven. Maar wat een weken! Ik ben hier nu precies twee weken, maar het voelt echt alsof ik hier al een paar maanden ben. Ik heb zoveel mensen ontmoet, mooie dingen gezien en geweldige dingen gedaan.

Allereerst de ontmoeting met Cassie, ze stond me op te wachten op het vliegveld: huilen. Het voelde heel raar haar weer te zien en ik kon het eigenlijk niet geloven, maar het is echt zo! Meteen die avond heerlijk gegeten en de rest van de Janssen-family ook weer gezien. De rest van de week heeft Cass me op sleeptouw genomen en me de hele omgeving laten zien. Van strand, naar strand, naar strand, en allemaal even mooi! Gelukkig was het prachtig weer. Iedereen hier vond het koud, maar ik vind 24 graden al heel wat en kan mijn geluk niet op. Een avond in het huis van de ouders van Chris (Cassies vriendje) geslapen en zijn moeder ontmoet. Wat een schat! En wat een leuk huis (mam, je had gelijk!), midden in het bos met Kookaburra's die bijna uit je hand eten.

Op zaterdagavond vertrokken we richting Melbourne voor een concert van the Cat Empire! Wat een verrassing en wat geweldig! Het concert werd gehouden in The Melbourne Zoo en je kon tussen de muziek door af en toe het gebrul van de leeuwen horen. Zondag weer terug en moesten we ons klaarmaken voor een week kamperen in Wilsons Prom, een prachtig nationaal park met heuvels/bergen vol bomen en de witste stranden met het blauwste water. Een kleine general store op de camping zou het enige "voedselwarenhuis" in de buurt zijn dus zijn we gaan food-shoppen voor de hele week. En wat is dan het belangrijkst? Juist. Vlees. Barbeque! Na alles te hebben ingepakt in Chris zijn ute (inclusief trailer vol met een tent, swag, eten, drinken, surfboards en een koffietafel) hadden we een rustige avond bij Jane (Chris's zijn moeder) thuis. De volgende ochten op naar The Prom!! Roadtrip!

We kwamen ongeveer rond het middaguur aan, hebben alles opgezet en toen was het tijd voor een biertje in de zon! Beetje gezwommen en daarna een wijntje in de zon! Het was de avond voor mijn verjaardag, en die hebben we goed gevierd. De eerste dag waren we met zijn vieren: Cass, Chris, Phil (een vriend van Chris) en ik. Dansen om 00:00u op wat klassiekers van Cass en mij. Ik was jarig! 22! En het was zeker de beste verjaardag ooit. De volgende dag ging het feest door en was het tijd voor cadeautjes. En van Cass en Chris heb ik een ticket gekregen voor het concert van Xavier Rudd in Melbourne a.s. donderdag! Holy Shit!! GEWELDIG! Ik kan nog steeds mijn geluk niet op, wat een schatten zijn het!

De dagen daarna was het een komen en gaan van vrienden van Cass en Chris. Allemaal even leuk en lief. De rest van de week hebben we gesurft, met hulp van Chris en Phil die ons de golven in duwde. Het is me weliswaar 1x gelukt om op te staan! Feestje! Ook al kan ik het niet zo goed, is het echt geweldig leuk om te doen! Ik wil dit leren!

Ik ben Mount Oberon opgeklommen (550m) en het uitzicht was adembenemend. Zover je kon kijken alleen maar heuvels vol groene bomen, rotsen, witte stranden, blauwe zee. Te veel om in je op te nemen.

De week in Wilsons Prom was echt geweldig. Cricket gespeeld op het strand, wombats die door het kamp denderden, parkieten die uit je hand eten, oceaan, zand, zon, de nodige hoeveelheid alcohol en fantastisch mooie mensen om me heen.

Ik kan nog wel een tijdje doorgaan met alles wat ik in deze twee weken al heb meegemaakt, maar met deze samenvatting moeten jullie het doen :) Ik ga waarschijnlijk deze week een paar dagen naar Melbournecity, donderdag naar Xavier en dan dit weekend vieren we nog een laatste feestje voordat ik mijn reis voortzet, alleen. Bij de gedachte alleen al Cassie gedag te zeggen, komen de tranen alweer (we hebben al enkele waterige momenten gehad samen deze weken). Maar wat voelt het goed om deze mensen te kennen en in mijn hart te sluiten.

En alle lieve mensen in Nederland: ontzettend bedankt voor alle lieve berichten en felicitaties voor mijn verjaardag, maakte de week nog beter!!

Liefs,

Sophia

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anna:
    Jeeej. enjoy bebe. xxxx
  2. Tante Hannie:
    16 maart 2015
    Wow, wat heerlijk allemaal.
    Gezellig eerst samenzijn met Cassie en familie, wat een warm onthaal.
    Heerlijk genieten van de prachtige natuur.
    Leuk zo om je te volgen....ENJOY..Liefs Tante Hannie
  3. Marijke:
    Klinkt
  4. Marijke:
    16 maart 2015
    Klinkt allemaal echt super de puper leuk, Sophiaaaaa!! Have heel veel fun nog! X
  5. Elly:
    17 maart 2015
    Wauw! Wat verslavend. Volgens mij knap jij bijna uit elkaar van geluk want zo klink je: super gelukkig! Liefs, Elly
  6. Inge de jong:
    18 maart 2015
    dat ziet er geweldig uit Sophia. enjoy maar dat lukt wel zo te horen:)
    liefs inge
  7. Tante Jolanda:
    19 maart 2015
    Wauw Sophia, wat heb je al veel leuke dingen gedaan en veel lieve en nieuwe mensen ontmoet. En wat lief van Cassie om je zo te verrassen met je verjaardag. Ik vind het geweldig om je reisverslagen te lezen, er zit denk ik een schrijversgen in de familie ;). Geniet van alles wat je nog gaat doen en wat er nog gaat komen.
    Liefs Jolanda