Good times met familie!

13 april 2015 - Christies Beach, Australië

Hello from Christies Beach! Momenteel verblijf ik nog steeds bij familie, in Hotel Jak bij Peter en Janine.
Het paasweekend in Robe was ontzettend leuk. Het begon al goed: we kwamen zonder benzine te zitten 10km van de dichtstbijzijnde stad vandaan. Gestrand langs de snelweg moest Angela op haar fiets (thank god dat we die mee hadden genomen) de heuvel op om wat benzine te scoren. Gelukkig scheen de zon dus het was niet verkeerd langs de weg te wachten. Na een uur kwam er een ute aangereden met een fiets achterin en Angela voorin. Een beste man had zijn jerrycan voor haar gevuld en haar een rit op de fiets terug bespaard. Hoe aardig! De camping in Robe was prachtig, meertje om de hoek, strand aan het eind van de straat, winkels op loopafstand. Naast eten en drinken (wanneer doen we dat niet) heeft Peter me voor de eerste keer mee uit strandvissen genomen, niks eetbaars gevangen helaas. Maar nadat we hadden besloten het op te geven en terug naar de camping te gaan, had ik een vis ana de haak! Zonder het door te hebben natuurlijk. En het was een prachtige koraalsvis, geel en blauw met stekels. Geen idee wat voor soort dus zochten we het op. Niet te vinden, wat betekent dat we het de "Sophia Pufferfish" hebben gedoopt.
Op eerste paasdag zijn we naar de Naracoorte caves en Mount Gambier gegaan. De kalksteen grotten waren werkelijk prachtig en er waren wat fossielen te zien van enorme prehistorische kangaroos. De laatste dag begon het keihard te regenen, beetje jammer, maar het geeft ook een extra dimensie aan kamperen om een potje kaarten te spelen met de regendruppels tikkend op het dak van de caravan. Al met al een heerlijk, relaxend weekend.
De dag nadat we terug waren in Victor Harbor heb ik gedag gezegd tegen lieve Angela en werd ik opgehaald door Peter Jak en zijn zoon Lucian met vrouw en baby. Op weg naar Christies Beach dus! Het is ontzettend fijn om iedereen opnieuw te ontmoeten, te zien hoe het leven hier is en lekker te praten (en eten en drinken). Pete heeft me meegenomen in z'n boot de zee op om wat meer te vissen. En hoee is het mogelijk, ik heb een inktvis gevangen! Ik word hier nog goed in. Op de weg terug naar de haven stuitten we op een groep dolfijnen! Ik werd gek! Ze zwommen een meter naast en voor de boot, overal, echt geweldig om dat mee te maken! Vanavond mogen we de inktvis verorberen, gemarineerd in Peters geheime saus. Yum! Afgelopen zaterdag heeft Jayden (de jongste zoon) me mee uit genomen in Adelaide, zoals hij beloofd had toen ze in Nederland waren vorig jaar. Experienced the Adelaide nightlife! Helemaal leuk.
Ik heb vandaag de dag doorgebracht met Belinda (Angelas dochter) en haar twee dochtertjes. De familie is overal en ze willen me allemaal overal mee naar toe nemen. Ik ben heel blij dat ik ze allemaal heb kunnen zien en wat tijd met bijna iedereen heb kunnen doorbrengen. Familie is belangrijk en de band die we hebben en verder opbouwen is echt bijzonder. Ik voel me helemaal thuis en welkom.

Vanavond is mijn laatste avond bij Pete en Janine en morgen gaat het reisavontuur verder. Ik heb samen met de Duitse meiden met wie ik de Great Ocean Road heb gedaan een 4-wheeldrive gekocht! Hoe awesome, voelt super stoer! Dat wordt dus zeker een avontuur. Op naar de outback!!

1. Elly:
    13 april 2015
    Wat zie je er ontzettend goed uit zeg! Gelukkig en gebruind. Het eten (en de drank) doen je dus goed :). Jaloersmakend, maar ik ben blij dat ik van je reis mag meegenieten. Elly
  2. Davo:
    13 april 2015
    Klinkt te gek sis. Blijf eten en drinken! En ik wil off road dirt pics van de 4x4! Enjoy! x
  3. Inge de jong:
    13 april 2015
    Super om te lezen hoe je je vermaakt. Geniet van al het moois
  4. Tante Jolanda:
    14 april 2015
    Super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en doet, geweldig! Geniet ervan!
  5. Mam:
    14 april 2015
    Het spat er elke keer weer vanaf. Nu verder in je 4x4!
    Geniet van de vrijheid, de natuur en de gezelligheid van je medereisgenoten. Viel spass. xx
  6. Annemarie Heijnen:
    23 april 2015
    Wat fijn te lezen dat je zo geniet van je familie . Veel plezier op je verdere reis. Groetjes, Annemarie
  7. Tante Hannie:
    16 mei 2015
    Toppie, wat een mooie verhalen.
    Alleen maar genieten