Regen en zonneschijn

30 maart 2015 - Victor Harbor, Australië

Van Victoria naar South Australia, crossend in een gehuurde Kia Rio over The Great Ocean Road. Wat een ervaring. En nu ben ik weer veilig bij familie in Victor Harbor.

De laatste dagen met Cassie en de rest van de familie en vrienden waren top. Het voelde echt als thuis, afscheid was dus, zoals ik verwachtte, moeilijk. Maar ik kan met zoveel blijheid terugkijken naar de tijd die we samen hebben doorgebracht. Ik besef steeds meer hoe bijzonder het is zulke goede vrienden te hebben, aan de andere kant van de wereld! Een hoogtepunt was het concert van Xavier Rudd in Melbourne. Tijdens het laatste nummer, Spirit Bird, drong het tot me door waar ik was, wat ik deed en wie er om me heen stonden. En tja, emotioneel als ik ben, hield ik het niet meer. Gelukkig rolden Cassies tranen net zo hard over de wangen als die van mij dus konden we elkaar stevig vasthouden. Een moment wat ik nooit ga vergeten. Gelukkig hebben we een deal gemaakt dat in ieder geval Cass en Kim mij aan het eind van de reis komen opzoeken in Sydney wat een zeer goed vooruitzicht is. Het is ook wel fijn om het "echte afscheid" wat vooruit te schuiven, hoef ik daar nu nog niet aan te denken.

Tijdens mijn twee dagen in Melbourne City heb ik een Duits meisje ontmoet, Mareen en hebben we deal gemaakt samen verder te reizen. Het klikte meteen dus ging ze met me mee terug naar Cassie en hebben we het laatste weekend samen gevierd met een kampvuur en alcohol, kon niet beter. Zoals het Cassie betaamt, moest er een nickname voor Mareen worden verzonnen: Marzee! Afgelopen dinsdag was het tijd voor Marzee en ik om verder te gaan. We hebben een auto gehuurd en via facebook twee andere reizigers (ook Duitsers) ontmoet die mee wilden zodat we de kosten konden delen. Het was een prachtige Kia Rio die ik mocht besturen, supergaaf om hier rond te rijden! De CD van Xavier ging aan en onze roadtrip kon beginnen! Op naar The Great Ocean Road! Het fijne is van je eigen auto is dat je kan stoppen wanneer je wilt. Een scenic lookout daar, een kleine boswandeling daar, een paar koala's in de bomen (ze zijn overal!) Helaas viel het weer een beetje tegen en heeft en een dag de hele dag geregend. Voelde als thuis. Die dag was tevens de dag dat ik de helikoptervlucht over de 12 Apostles heb gedaan! Bumpy ride vanwege de stevige wind, maar wat geweldig om alles vanuit de lucht te zien. Werkelijk de beste manier om de enorme rotsen te bekijken. Dus pap: DANKJEWEL, wat een topcadeau!!

De laatste avond van onze roadtrip strandden we in een heel klein dorpje op de weg naar Adelaide, Kaniva. Na de tent te hebben opgezet en de auto gereed te hebben gemaakt (Marzee en ik sliepen in de auto, niet heel comfortabel maar ach...) zijn we (gluten- en lactosevrije) pizza gaan eten in de lokale pub. En die zat vol met stamgasten die eigenlijk nooit toeristen tegenkomen met de dorpspopulatie van 800 mensen. Dus was het tijd voor een feestje! Jukebox aan en een ongelimiteerde aanvoer van bier omdat iedereen zo blij was dat wij er waren (lekker goedkope avond voor ons hehe) So much fun! Al roadtrippend, maak je nogal wat mee :)

De volgende ochtend, met een ietwat kloppend hoofd, zijn we om 7 uur weer de weg opgegaan op weg naar Adelaide. Om 10 uur hebben we de auto ingeleverd en stond mijn "tante" Angela me op te wachten! Ontzettend leuk om haar weer te zien en ze nodigde "ze germans" ook uit om mee te komen naar haar huis. We hebben de omgeving gezien en inmiddels is het weer veel beter, schijnt de zon en is het allejezus heet. Hell yeah!

Vanochtend is iedereen vertrokken en ik heb lekker gechilled in Angela's huis. Ik haal haar straks op van haar werk en gaan we ongetwijfeld weer door met de champagne en aardbeien. Deze week ga ik zeker op bezoek bij Tante Lenie en andere leden van de familie. Tijdens het Paasweekend gaan we kamperen (ik kampeer wat af hier, heerlijk!) en zal de champagne weer rijkelijk vloeien. Elke dag is het waard iets te vieren!

Dus zeg ik: Cheers!

Liefs,

Sophia

1. Elly:
    30 maart 2015
    Zo, wat een geweldige 'trip' heb jij zeg! Een en al blijheid en geluk. Dit ga je echt nooit vergeten. En gelukkig is het nog lang niet afgelopen. Liefs, Elly
  2. Tante Hannie:
    12 april 2015
    Wat geweldig allemaal, een prachtig avontuur.Prachtige herinneringen om nooit meer te vergeten .Wij zijn gisteren ook weer van onze reis thuisgekomen...GEWELDIG gehad.Het kadertje is te klein om te vertellen maar dat komt nog wel.Voor jou.....lekker genieten....XxxxXxxxxx Hans & Hannie